Jak vytvořit PPC reklamu, zn. i začátečník to přece zvládne

16 Čvn, 2020 | 0 komentářů

Aby byl váš projekt, nebo business v dnešním světě nalezen, neobejde se bez kvalitní reklamy. Není ale nutné kvůli ní obvolávat nejbližší tiskárny a poskytovatele výstavních ploch. K úspěchu totiž skvěle poslouží dobře nastavená PPC reklama.

Našim babičkám, dědečkům a nejspíš ani rodičům se nikdy nesnilo o tom, že vše důležité a potřebné si budeme schopni zařídit jednoho dne po internetu. Ten nemusíme používat jen k vyhledávání dopravních spojení, nebo k chatování s přáteli, ale i k našemu vlastnímu podnikání, které můžeme díky němu provozovat i z pohodlí domova.

Založit si firmu, e-shop nebo třeba kadeřnický salon a čekat, kdo přijde, dnes nestačí. Aby práce nestála a váš produkt nebo služba začnou generovat zisk, potřebujete, aby se o vás dozvědělo co nejvíce lidí. Samozřejmě ti kteří poptávají vaše služby. A v tom vám může pomoci právě online reklama

Co je PPC reklama?

PPC je zkratka pro anglické slovní spojení pay-per-click, které by se dalo přeložit jako platba za proklik. Technicky vzato ale můžete platit i za to, že ji prohlížeč někomu pouze zobrazí. (Což je ale podstatně méně účinné a dražší.) V nejlepším případě platíte až ve chvíli, kdy je potenciální zákazník z vašich služeb tak nadšený, že si je okamžitě objedná. Kvůli tomu je PPC pro každého, kdo má zájem být v krátkém čase nalezen a zároveň si přeje z tohoto zájmu generovat zisk.

Jak na PPC?

PPC pro začátečníky může na první pohled vypadat poněkud komplikovaně. Jakmile se ale trochu rozkoukáte, zjistíte, že to není žádná velká věda, kvůli které by bylo potřeba se stresovat. (Ačkoliv! Špatně nastavená kampaň  může stát balík, a to bez toho, aniž byste na ní něco vydělali.)

Mezi standardní nástroje pro PPC reklamu v současné době patří:

To, jakou platformu pro Pé-Pé-Céčko si vyberete je jenom na vás. Nejideálnější je kombinace všech těchto nástrojů. Všechny z nich nabízejí základní i pokročilé možnosti cílení a slušnou analytiku, která přehledně ukáže, jak moc byla PPC kampaň úspěšná. To zpravidla indikuje cena za jeden proklik a to, zda potenciální zákazník nakoupil, nebo šel během chvíle pryč. Tomuto hříšníkovi se ale může tvoje reklama čas od času ukázat i na dalších webech, které zrovna prochází. Čímž ho zpětně motivujete k tomu, aby začal o  nabídce znovu přemýšlet.

Proč si na PPC reklamy objednat někoho, kdo jim rozumí?

Asi se shodneme na tom, že i když si dokážeme ustřihnout vlasy nůžkami na papír, tuto práci necháme raději na šikovném kadeřníkovi. Stejně tak, jako si nebudeme opravovat svépomocí elektřinu, nebo komplikovanou závadu na autě.

I když nastavení fungující PPC kampaně není nijak složité, hodí se mít po ruce zkušeného odborníka, který má jejich spouštění už v malíčku.

Třeba proto, že:

  • Ti pomůže na základě nabízeného zboží nebo služeb nastavit vhodnou cílovou skupinu
  • Dokáže v několika větách popsat, v čem je firma, nebo e-shop nejlepší, takže tím zvýší zájem o produkty nebo služby
  • Se postará o to, abyste na svých několika prvních PPC kampaních neprodělali kalhoty a u toho se nemuseli potýkat s nulovým počtem rezervací a objednávek
  • Zkušeným okem vyhodnotí, jak tvoje kampaň proběhla, popřípadě  ji pomůže optimalizovat ještě v době trvání

V neposlední řadě, správně nastavená PPC reklama hravě přinese nové zakázky, díky kterým zvládnete rozjezd svého podniku. Také výrazně přispěje ke snazšímu překlenutí náročného období. Jde jen o to najít v online prostoru lidi, kterým se ve správnou chvíli ukázat. 

Jste připraveni nechat se objevit? 

 

Chci PPC!